Vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden?

  • Leveranstiden brukar vara 3-5 arbetsdagar om varan finns i lager.

 

Vad kostar frakten?

  • Frakten kostar 99 kr

 

Var är min beställning?

  • Du kan spåra din beställning via länken till posten. OBS! Du kan använda ditt kollinummer som du fick i leveransbekräftelsen.

 

Har ni någon fysisk butik?

  • För tillfället har vi ingen fysisk butik. Men du kan nå oss dygnet runt via mail. Du kan också ringa oss på: 040-655 00 00. Telefontiden är vardagar 9-12

 

Hur returnerar jag en vara?

  • Vid utövande av ångerrätten betalar kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att varan mottagits samt under returfrakten. Varan ska returneras inom 14 dagar räknat fr.o.m. datumet meddelande om utövande av ångerrätt lämnats till oss. Varan skall skickas väl emballerad och som ett rekommenderat brev. Kunden ansvarar för att produkten inte kommer bort i transporten därför rekommenderas transportsätt som är spårbara.

    Returer skickas till:

    Mobilbazaren i Sverige AB

    BOX 28, 23221 ARLÖV

 

Måste jag betala frakt om jag returnerar en defekt produkt?

  • Du betalar alltid returfrakten till oss. Efter att returen godkänt krediteras kunden både produktens belopp samt fraktkostnaden. Återbetalning sker inom 14 arbetsdagar fr.o.m. godkänd retur.

 

Kan jag försäkra mig om att telefonen inte är stulen?

  • Våra begagnade produkter kontrolleras alltid enlig gällande lagstiftning i koordination med berörda myndigheter enl. lagen (1999:271) om handel med begagnade varor (RPS 572.4 14-09). Om det mot förmodan skulle vara så att produkten råkar vara spärrad ber vi kunden att omedelbart kontakta oss via vår mail eller på nr: 0406550000.

 

Hur utnyttjar jag min garanti?

  • Det formulär som skall användas vid garanti ärdenen når du via länken

 

Ska jag uppgradera min produkt?

  • Uppgradering av telefon eller surfplatta rekommenderas i de flesta fall. Men ibland om en produkt modell är mer än två år gammal kan det vara en god idé att läsa i olika forum och se om en eventuell uppgradering kan påverkar just din produkt negativt.

 

Hur skapar jag ett apple-id konto?

  • Se detaljerad information genom att följa länken

 

Hur skapar jag ett Google play konto?

  • Se detaljerad information genom att följa länken

 

Internet har slutat fungera på min telefon/surfplatta, har den gått sönder?

  • Det är väldigt sällsynt att kommunikations komponenter i mobila enheter går sönder. Problemet brukar vara att användaren behöver uppdatera sina nätverksinställningar. Information om detta finner du på respektive tillverkares hemsida.

 

Mitt sim-kort passar inte till min telefon, vad ska jag göra?

  • Idag väljer tillverkare att ha olika sim-kort på sina telefoner. Hos din mobiloperatör kan du beställa ett nytt kort som passar just din produkt.

 

Min telefon begär simkort men ber mig vänta och jag kommer inte vidare, vad ska jag göra?

  • Detta är ett vanligt problem som vissa iPhone modeller kan råka ut för, lyckligtvis är lösningen relativt enkel. Stäng av och sätt igång telefonen med SIM-kortet inne i telefonen. Koppla telefonen till en dator med iTunes installerat. Vänta 2-3 min så kommer iTunes be om att aktivera telefonen. Följ stegen så kommer det att fungera.